Povećanje unosa kalcijuma putem ishrane je povezano s dužim trajanjem života, sugeriše istraživanje čije je rezultate objavio American Journal of Epidemiology.
Švedski naučnici u Stockholmu su utvrdili kako osobe koje su konzumirale najviše kalcijuma u odnosu na ostale učesnike istraživanja imaju prosečno 25% manji rizik za smrt u sledećih 10 godina.
U studiji je učestvovalo više od 23000 muškaraca starih između 45 i 79 godina koji su kalcijum unosili isključivo putem hrane.
Povećani unos kalcijuma (gotovo 2000 miligrama dnevno) je u najvećoj meri bio povezan s manjim rizikom za smrt od bolesti srca.
Istraživači veruju kako je kalcijum povezan sa snižavanjem krvnog pritiska te smanjivanjem koncentracije holesterola i šećera u krvi.
Glavni prehrambeni izvori kalcijuma su mleko i mlečni proizvodi te proizvodi od žitarica.
Izvor: PLIVA zdravlje